Semester

Äntligen semester! Inte för att jag kanske haft det så tufft under juli månad men ändå. Som vi säger - Bara vila röggen!
Semestern började iallafall med att jag och Malin ( min kvinna ;) mönstrade på några kompisars båt på Gullholmen, Orust. Båten som är ren kappseglingsbåt är snabb som vinden men liten som en konservburk. Men kul skulle det iallafall bli och självklart fint väder....


Jag och Malin på balkongen innan avfärd mot Gullholmen.

Men för att återgå till semester berättelsen så startade vår första kväll på Gullholmen kanske inte helt lysande, kul att träffa henrik & Johanna igen ( båtägarna ) men ösregnet var ett faktum. Dock gjorde ett 30års partaj i en lokal sjöbod livet lite trevligare och även lite mer onyktert.

J80`n ( även kallad konservburken )


Serpentiner sjukt kul när man e dyngrak i en sjöbod.

Dagen efter så vaknade man som vanligt med en andedräkt som en bänkalkis och det var dags att kasta loss.
Brandskär blev målet ( en ö mitt ute i ingenstans ) ... och en tredje vän Niklas Domack mötte upp oss i egen båt.


Brandskär... ( Enligt vissa är detta världens bästa grillställe )

Blev riktigt trevligt och det var faktiskt uppehåll några timmar men temperaturen låg som vanligt på "frysa röven av sig ".
Självklart tyckte mina vänner att vi skulle hajka över hela jävla ön till det perfekta grillstället... Vad hände med att stanna i båten? Förbannad som jag var gick jag med på att vandra på stock och sten men under tiden fantiserade jag om ett ställe där solen sken, det var ca 35grader varmt, cigaretterna växte i buskarna, ölen regnade från skyn, kebabsås rann i floderna och där jag satte mig skönt under ett pizza träd. Tyvärr blev inte mina fantasier sanna. Det blev grillad marulk och lax.


Henrik, Johanna och Domack ( som jag brottade ner på fyllan i sjöboden och gav ett vackert sjömansbröst ).


Ett måste för att kunna sova i konservburken är att vara ordentligt packad ( sen att det är sjukt kul är ju bara bonus ).

Fortsättning följer / Robban

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0