En lina för mycket...

Gårdagskvällen spenderade vi hos mamma på Nösund ( Orusts riviera ) med grill och en god natts sömn i en riktig säng. Och vad vaknar man till... 30 grader och strålande solsken, varför inte låna mammas nya båt som hon hämtade från marinan igår? Självklart!
Till havs tillsammans med malin och min ingifta "bror" fredrik.


Solglasögon = Sjukt viktigt när man steker

Lillebror Fredrik

MMmm livet är underbart vinden i håret, solen steker och en ny båt flygandes fram över vågorna i 40knop.
Men snart var det roliga slut...

BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM!!!!!!!!!!

Då vi skulle ta oss igenom linfärjan mellan Orust och Lyr tyckte färjegubben att det var en mkt smart idé att utan förvarning lyfta på vajrarna och gör mammas nya båt inte så ny längre.


Den jävlen!


Det förstår jag också men färjegubben kanske skulle ha en skylt hos sig som sa
- Lyft inte vajern när någon är mitt på den!

Ingen skadade sig och båten var sjöduglig efter kollisionen men efter 4 timmar av rapportskrivande med färjegubben och väntan på en sjöpolis som aldrig dök upp var det dags att möta Mamma & Bosses ( Mammas man ) glada miner..
Nästa dag spenderade vi på Orust marina där båten blev besiktigad och genomgången. Kanske inte var just det man ville göra när det var 30grader och solsken ute men man måste ju ta sitt ansvar.


Båten upptagen på Orust marina.

På kvällen tog fredrik och jag fiskespöna för att se om makrillen högg....
Det gjorde den inte men jag fick däremot en mycket fin brännmanet på kroken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0